LOGOPEDAGOGIKA: HOLISTIČNI VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNI PRISTOP ZA 21. STOLETJE 1st Edition

Authors

Sebastjan Kristovič, PhD
Alma Mater Europaea
Polonca Pangrčič, PhD
Alma Mater Europaea
Jasmina Kristovič
Alma Mater Europaea

Synopsis

We invite you to read the 2nd updated edition.

»Cilj vzgoje in celotnega vzgojno-izobraževalnega procesa je celovito delujoča, osmišljena, avtonomna in zadovoljna oseba v skladu s trenutnimi razvojnimi značilnostmi. Otroka moramo videti kot telesno, duševno in duhovno bitje. V skladu s tem pa mora tudi vzgojno-izobraževalni proces potekati tako, da celovito zajema, skrbi in razvija vse tri razsežnosti. Zato je ena izmed ključnih nalog in obenem izzivov pri prenovi vzgojno-izobraževalnega sistema razvijanje veselja in strasti do učenja ter skrb za celoviti razvoj otrokove osebnosti. To je dobro ubesedil antični velikan Platon: ´Mlad človek ni prazen lonec, ki ga je treba napolniti z znanjem, temveč ogenj, katerega je potrebno prižgati´.«

(dr. Sebastjan Kristovič)

Znanstvena monografija je nastala v okviru ARRS projekta: Holističen vzgojno-izobraževalni proces in krepitev duševnega zdravja (L5-1844).

Monografija zajema naslednja področja:

  1. Celovita prenova vzgojno-izobraževalnega sistema v Republiki Sloveniji (smernice in strategija). Smernice UNESCA in Evropske komisije.
  2. Vloga in pomen vzgoje v vrtcu in šoli.
  3. Vprašanje avtonomije šole in vrtca.
  4. Duševno zdravje otrok in mladostnikov.
  5. Zaslonska zasvojenost in škodljivi vplivi družbenih omrežij.
  6. Predstavitev izsledkov ARRS projekta Holističen vzgojno-izobraževalni proces in krepitev duševnega zdravja.
  7. Logopedagogika: Holistični vzgojno-izobraževalni pristop za 21. stoletje. Vzgojno-izobraževalni pristop, utemeljen na Franklovi logoterapiji. Na podlagi rezultatov, do katerih smo prišli preko kvalitativnih in kvantitativnih metod ter drugih mednarodnih raziskav, smo oblikovali inovativni holistični vzgojno-izobraževalni pristop – logopedagogika – na antropološki osnovi logoterapije/eksistencialne analize (10 tez o človeku).

Temeljni namen raziskave, celotnega projekta in znanstvene monografije je v znanstvenem doprinosu k temeljiti oziroma celoviti prenovi vzgojno-izobraževalnega sistema v Republiki Sloveniji.

Zadnje poglavje v monografiji predstavlja strateški dokument celovite prenove vzgojno-izobraževalnega sistema v Republiki Sloveniji in obenem zajema samo »filozofijo« vzgoje in izobraževanja. Inovativnost in dodana vrednost je v tem, da v celoti upošteva in implementira smernice UNESCA in Evropske komisije, ki glavni poudarek dajejo holističnemu pristopu.

PDF

Downloads

Download data is not yet available.

Published

October 1, 2022

Details about this monograph

ISBN-13 (15)

978-961-7183-39-9

Physical Dimensions

How to Cite

[1]
Kristovič, S. et al. 2022. LOGOPEDAGOGIKA: HOLISTIČNI VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNI PRISTOP ZA 21. STOLETJE 1st Edition. Alma Mater Press.